Tuesday, August 14, 2012

tugas sebagai anak dara

hey..first of all aku nk ucapkan selamat hari raya maaf zahir jek..batin xde kot.. hahaha..
esok aku dah balik raya...dapat berbuka posa dengan family.. pasang pelita.. buat kuih raya. and banyak lagiii...
omgg.. tak sabau..and mudah2 an Allah permudahkan segala perjalanan kami selama 7 jam nanti yer..

ok entri kali ni ada tajuk yang havoc sikitt.. baca tak tajuk apa kat atas tadi? haaa.. aku post entri ni bersebab wehh.. lau x aku xpost pon..hewhewhew...

ok..apa yer tugas anak dara sebenarnya nie? susah kot..susah lagi dari buat kerja2 mcm menghafal bagai tue..kuarkan idea untuk skecth bagaii...lailailailai... ok mcm nie..dijadikan aku ni dilahirkan sebagai perempuan..anak dara lagii gituu so kat bawah2 ni ada list utk jadi anak dara yang de best and boleh banggakan parents kite..cewahhhh...

1) jangan jadi pemalas 
- ok..ni lau malas meme dah tahap gaban dah..bukan nak cakap aku ni rajin kebeno kan..tapi kite pon faham kot.. kalau kerja2 yang kite rasa patut boleh buat dibuat oleh orang lain.. maluu.. 
ok contoh : kite tengah tido..tau2 mak basuh baju.. basuh baju kite..basuh yang kecik2 tue sekali.. maluuu kot bagi aku.. sampai sekarang aku kalau boleh biar aku yang buat kerja rumah.. seronok weh buat kerja rumah nie sambil dengar lagu2 ..sambil joget2...senamann tu.. hehehe... nanti dah kawin malas2 camni takot2  dilanda tsunamii kali kedua..



2) jangan selekeh
- hurmm..hah yang ni memang aku tak boleh diam kalau perempuan selekeh or tak berkemas or tak jaga badan or tak jaga segalanya tentang diri dia.. sumpah aku tak suka orang selekeh.. senang cakap orang yang tak jaga kebersihan..adoii..plis girlssss... dont be like that ok dear..?  selekeh2 ni orang tak suka..
yang penting kebersihan diri tue adalah keperibadian kite.. :D

3 ) pandai memasak..
- hurmm..masak? itu wajib bagi korang yang bergelar anak dara..ok lah kot belajar basic janji korang pandai  masak nasi..masak lauk2 sikit mcm ayam masak kicap ke..sambal tumis ke.. pape je lah kot yang ringkass..
aku syukur dapat emak yang mengajar anak2 beliau masak.. insyaAllah kalau korang duduk dengan aku korang takkn mengalami masalah kebuluran yang melampau.. hahahaha...
tapi bukannya pro sangat.. aku bukan chef yang pandai segalanya..hanya pandai masak lauk2 kampung dan tengah belajar nak buat nasi beryani ..hehehe..cayaaa lahhh...in fact,lelaki suka perempuan yang pandai masak2 nie.. so gudluck girlss 


4) pandai jaga hati orang
- err.. yg ni perlu kot.. yelah jangan asyik nak sakitkan hati orang lepastu just pikir perasaan kite jangan pikir yang hati kite puas tapi kite lupa ada orang yang berkecil hati dengan sikap kite sendiri.. peringatan untuk diri sendri jugak.. :)

5) jaga solat..jaga aurat
- ehem3.. ni wajibb.. aku bukannya sempurna sangat nak cakap hal2 mcm nie :)
so tepuk dada tanya hati okay girlsss.. <3 nbsp="nbsp" p="p">

hmm..sampi 5 jek yang boleh aku bagi.. kalau korang nak tambah silakan yerr.. :)

ok minta maaf segala percakapan or segala bentuk pnulisan yang telah mengecilkn hati anda2 semua..
gud nitee guyss.. 

xoxo : kite ingat dekat dia tapi dia bukan ingat dekat kite.. 
assalamualaikum.,,

No comments:

Post a Comment