Tuesday, June 12, 2012

my hero

asslamualaikum wbt..
ekceli aku tak bape ingat pon tarikh2 mcm hari ibu lah..hari bapa lah..tapi bila malam tadi usha buku avon sebab nak beli minyak wangi..dalam pale otak aku apsal banyak sangat untuk minyak wangi for men..
yg for ladies ada sikit.. rupenya hmm... untuk hadiah hari bapa lah..
sumpah aku xtau..hahaha

ok.. dah alang2 citer pasal bapa2 bagai ni kan..aku nak citer pasal bapak aku jap..my hero dunia dan akhirat.. ;)
En mustaffa bin hj abd kadir..!
yeahh... we love u dad !!! <3

mak..pliss jangan jeles ok..sebab akuni antara 4 beradik yang rapat dengan abah... apa2 nak mintak...rujuk kat abah..huhuhu...abah seorang yang comel.yang suka ber;awak dan suka tersenyum.. tapi jangan lah bagi naik darah dye...kang seminggu tak habis2 bebelan abah tue tau x... haha..
bernanah doe telinga aku nie..adoiyai...tp abah is so wonderful guy...

abah seorang yang tegas..tp dalam tegas dalam sifat yang lembut..
tegas dalam mendidik anak dalam bidang agama... dulu abah tak pandai dalam bab2 agama nie..
tapi abah belajar..belajar and sampai sekarang abah tak pernah tinggal solat..even kiteorang pergi jalan jauh sekali pon mesti abah singgah masjid dulu ..
see..abah seorang yang bertanggungjawab dalam segala hal..

mak cakap kalau nak cari suami macam abah... hahaha
betol2..aku pon nak carik mcm abah..tegas..kelakar..comel..suka senyum..
hahaha..*gatal*

egt lagi masa kiteorang duduk kuarters kan..abah mak keja..so aku,angah  n uda nie memang nakal tahap babengg katakan....waktu ujan lebat giler2.. kiteorg ni p mndi ujan..sebab umah lama aku ada bukit..so mcm ada sikit2 cm air terjun kan..kiteorg berendam kt situ..habis lencun..xcakap apa dah..
abah balik..memang kena..kena tali pinggang abah yg askr tue yang warna ijau.. hahaha
tapi kiteorg tak serik pon..lagi2 aku nie hah..siyess cm jantan.. ak mana ada kawan dengan pompuan dulu..semua ngn lelaki.. tu abah bising..pot pet pot pet ..agak telinga aku dah lembik semcam baru abah stop..
yelah sapa tak marah anak pompuan dye men basikal lepaskn tangan gitu.. lepas tue apa llki buat aku buat..
masuk utan xyah ckap lah... sampaikan mak jiran aku merangkap kawan baik aku yg lelaki tue..cakap..jngan nnt beso aku kawin dgn anak dye.. hahaha...gilerr..

ada satu citer lagi..masa dok ostel kat bp masa tue..yelah 1st time dok ostel..apa2 keprluan mak abah belikn..n one day aku punya ko**x dah habis..nak pinjam kawan punya memang segan tahap gaban kan...
so tipon abah masa rehat suh bawak menatang tu..mak dah bising2 sebab mak kata beli je lah kat koperasi..aku cakap xnak..sebab tak selesa pakai natang tue.. last2 abah dtg jugak petang tue gn bawk mknn..yeahhh...along ckp ngn aku..ni baru dok bp..lom lagi dok sabah.. kalau dok sabah ko**x habis pon suruh abah beli jugak ke..siottt...

apa2 pon..abah the best..tapi lately abah macam xsihat.mak pon sama.. risauu :'(
huwaaa...nnt aku balik kuantan sape nak masakkan untuk mak abah..sapa nak temankan p jalan2..sape nak habiskn duit kalau bukan aku..ehhh...silap2.. 
hahaha

abah degil..rokok kuat plak tue.. sebab tue aku nak stop abah isap rokok...aku xnk orang yang aku syg2 nanti sakit..xmau..xmau....

suruh buat medical chekup xmau..katanya xde apa2..isyhhhh... degil betol lah..memang betol ek anak no 2 nie degil tahap babengg....

k lah..dah panjang sangat nie weih..penat plak nk menaip2 nie..
yang penting aku sayang abah,seluruh ahli keluarga aku dan juga sape2 jek.. hehehe

nah pic my hero.. <3


mak abah..i love u so muchh..
tiada tandingan yang boleh gantikkn tempat abah n mak..

No comments:

Post a Comment